torsdag 2 april 2015

Påsk Lo


Så här inför påsk längtar jag efter våren med alla blommor och mycket sol.
Så jag valde soligt gula mönstrade papper från Maja Design med vårlika påskliljor som mönster. Det fanns också ett kalender blad på papperet och det passade bra med min sons födelsedag. Datumet är markerat med repet.


Jag har använt en fjärils stencil och lagt dit den gula färgen på fjärilarna med Distress Dyna i färgen Mustard Seed.


Rosorna och blom rankorna är från Prima, påskliljorna är infärgade tillsammans med vit sytråd och rep med mist från Dylusions i den gula färgen Lemon Zest. Blommorna och fjärilarna har fått lite Wink of Stella glitter med en penna från Zig. De gula kontur strecken är också gjorda med en penna från Zig.


På rep ”looparna” och de platta blommorna i organza ligger Glass Beads från Prima, Art Ingredients. De har jag fäst dit med Multimedium.

På kursen Dekorera 3 Lo, som är inplanerad den 29/4, kommer vi att fördjupa oss i konsten att dekorera med olika material. Ett perfekt tillfälle för den som känner sig lite osäker på dekorering eller bara vill ha lite nya ideer att variera sig med.

All kursinfo kan du hitta här.

Glad Påsk och Happy Scrapping!

Therese



Inga kommentarer: