söndag 12 april 2015

Nyårsafton

God morgon! :D


Nu när jag bloggar på Dilorfs dag, så blev det inge färg och kladd för min del. ;) Egentligen inte planerat så, men lite roligt att hon använde en sk mop-up-page och jag inte har några medier på detta alls... förutom lim. :P


Jag har scrappat om nyårsafton för några år sedan. Vi har startat en tradition om att ta en selfie efter att vi skålat in det nya året och tittat på alla fyrverkerier. (Framöver får vi väl kalla det groupie. ;) Det här är lika roligt varje år, för för att kunna använda blixt så kan vi inte använda den vanliga selfiefunktionen att vänta på kameran i telefonen... utan vi får ta den i blindo, vilket alltid blir väldigt roliga sneda bilder... :)


Upplägget på layouten hittade jag inspiration till på Instagram. Även där går det att följa många scrappare, lite som bloggar... jag finns också där som @PyssligaSara.

Rutorna är 6st olika dubbelsidiga mönstrade papper. Upptäckte att det var lättare att skära ut rutor och sen göra trianglar, än att bara skära ut trianglar... då är det lätt att de inte passar ihop. 


Jag dekorerade med lite saker från mitt scrapförråd, doodlade runt kanterna på papperstrianglarna med en svart penna och rispade runt fotona med en nål.


Trevlig söndag på er! Njut av en dag ledigt till, och ladda inför en helvecka till veckan. ;)

Inga kommentarer: