lördag 4 april 2015

Ett gudbarn

Glad Påsk(aftonsmorgon)! :D


 Idag bjuder jag på en vårig layout i härliga färger, om mig och min guddotter. 


I botten är det ett underbart papper från Bo Bunnys serie - Double Dot Chevron. Älskar verkligen denna bas-serie! :)

Jag började med att lägga på ett ojämnt lager texture paste med en palettkniv, för att skapa härlig struktur och en bra bas för mitt foto. Sen målade jag vidare med min palettkniv och lite akrylfärg i olika färger. Sist så stänkte jag med svart mist från Heidi Swapp.


Layouten handlar om då jag fick ett gudbarn, en stor ära. :) Jag läste en dikt på hennes dop, så jag har skrivit ut och klistrat in på layouten.

Jag häftade fast verserna med Tim Holtz Tiny Attacher och sen doodlade jag runt kanterna med en svart penna.


Dekorerade med lite spets och enamel dots.

Här ser ni även en närbild på strukturen av färg och paste och skvätt. Gillar att pappret under skiner igenom lite här och där. :)


Hoppas ni får en härlig dag med nära, kära och lite påskfirande. Njut av ledigheten så ses vi om en vecka! :)

Inga kommentarer: