lördag 7 mars 2015

The ride

God morgon!


Idag har jag skapat en Art Journal med lite fart i. ;)

Bilden har jag klippt ut från den där tidningen man får när man går på bio. När en ny disney/pixar-film har premiär så brukar jag spara dem, för jag gillar att skapa med dessa tecknade figurer.


Bakgrunden är, igen, en så kallad "mop up page". När jag skapar mina Art Journals så blir det ju alltid färg/medium kvar på masker/stenciler och paletter... detta kladdar jag ofta av på en ny sida, innan jag tvättar masken. Och så ger det en början på en till Art Journal-sida. Bra, va? :)


När man inte har tillräckligt med bokstäver till sin titel så kan man ju alltid blanda in några andra alfabet, och måla dem gröna. ;) Det gör inte så mkt tycker jag, utan förstärker bara det busiga intrycket.


Och till sist, som vanligt, en yummy närbild. :D Här ser ni alla lager av färg på papper och bokstäver.


Hitta nu på nått roligt helgen, själv ska jag vara barnvakt hela dagen idag och sen blir det Melodifestival: Andra chansen hos syrran i Västerås.

Trevlig helg! :)

Inga kommentarer: