måndag 2 mars 2015

Jag har velat och tvekat men nu så...

har jag slagit till med en SNAP kalender... Jag har börjat med att kolla igenom alla de olika alternativen och fastnade för att ha det stora paketet där en sida är en dag - detta då jag vet att jag behöver skriva ner mycket per dag vad jag lägger ner min tid på i jobbet  då vi har tidredovisning. Sedan har jag lagt till just nu i varje fall två mindre förpackningar.

Jag valde att ha SNAPs canvas album som går i turkost - en av mina favoritfärger :). Den kommer med lite sidor och plastfickor som jag ännu inte har bestämt mig vad jag ska göra med så de ligger kvar just nu.
Jag har börjat med 2 mars som är idag och det är perfekt med dessa sidor som inte har något datum så du kan börja när du vill och inte känna att du har missat början på året och slösar på massa sidor. Jag har valt att stämpla datum och här ser ni att det gick så där... Men det är en del av charmen så jag lever med det. Jag använder mig av ZIG pennor - dels den vanliga svarta men även färgade ZIG pennor för att få lite mer liv. Får se hur det blir sen när man gör detta löpande på kontoret, på tåget etc vad för penna man hittar. Får åka och köpa mig ett bra pennskrin att ha i väskan :)
 Ett uppslag - en dag per sida så det finns mycket plats att skriva. För mig kommer det bli att jag skriver lite varje dag för att ha koll på detta till timredovisningen så även om det ser tomt ut nu så blir det mer sen. Kan visa en efterbild sen:)

 Jag valde att stämpla med en färgad stämpel och i början valde jag att inte ta med "förtexten" men senare så är de med, får visa det framöver.
 Ett av extra packen som jag tog har flera olika sidor - dels kontakter som jag har tagit bort - jag använder den som finns i telefonen rakt av. Och så denna med div smånoteringar och så är det möjligt att göra listor, menyer etc.
 Men nästan mest nöjd är jag med detta packe - Life Documented som jag använder för att planera veckouppslag. Jag har ju alla kort i telefonen så jag kan på tåget skriva ner och planera och skissa veckan. LOVE IT!!!
 Eftersom jag bara använder A-Design så är det enkelt att skissa upp och planera.
 Här ser ni lite av de "verktyg" som jag har använt så långt.
I övrigt då - jo februari brukar ju kallas för vabuari och även om vi inte riktigt har behövt vabba så mycket så har det varit mycket förkylningar och feber så vi har inte haft mycket energi till så mycket. Jag har inte fått ut mail om betalningsuppgifter för workshop i Annexet och massa annat som ligger på hög. Vi hoppas på att mars blir bättre och att vi hittar ork till att fixa allt.


Inga kommentarer: