torsdag 5 februari 2015

Lo med hjärtan


Snart Alla hjärtans dag, och dags att komma i stämning.
Denna gång kände jag inte för något romantiskt med spets och dova pasteller så det fick bli svart cardstock som bakgrund och i lite tuffare stil. Jag hade heller inte så gott om tid och då är detta sättet att dekorera på perfekt.
Du har väl inte missat vårens nya kursdatum?
Där finns kursen 3 snabba Lo VT-15 inlagd som ny kurs den 17 mars.


Mina mönstrade papper kommer från Studio Calico, Brighton Pier och Echo parks serie Capture Life.
Ingen av dessa serier är någon typisk Alla hjärtans dags serie, men de funkar jättebra ihop i sina mönster.


Under fotografiet sitter en färdig dekoration från Heidi Swapp med titel, dekorationer och vimplar. Jag har målat om vissa ord med Lumiere färg för att de bättre skall passa in i färgskalan. Det är lite pilligt och tar tid men är värt det tycker jag. Den tiden sparar man lätt in på den övriga dekoreringen som redan finns där. Torktiden var faktiskt jobbigast...
För att jag ska bli helt nöjd med färgerna och orden har jag tagit bort vissa ord och dekorationer men lagt till andra ord och vimplar. Har man några förpackningar så kan man mixa ihop dem så att färgerna och orden stämmer med resten av sidan.


Det stora chipboard hjärtat kommer också från Heidi Swapp. De små är Matte Puffy Accents från Dear Lizzy, American Crafts. Över fotografiet finns en tag med text från Jillibean Soup, Die cut cardstock Flashcards. Det finns gott om fina tags att använda i den förpackningen.

Info om kurser hittar du här.

Happy scrapping!

Therese





Inga kommentarer: