söndag 1 februari 2015

Isprinsessan!

Till denna layouten har jag använt papper från Bo Bunnys Altitude både papper och dekorationer. Det är min Bianca som poserar innan julshowen, med nya konståkningsdressen. Hon är så fin så.. <3


En lång bit twine har jag limmat fast bit för bit, för jag tyckte det passade in bra.. och alfabeten förstås.  Dessutom tänkte jag visa den lilla rutan jag har använt nere i hörnet..  Det är en så kallad QR kod och börjar bli väldigt använda i vardagen. Den finns på allt från kakpaket till tvättmaskin och högtryckstvätten. Enkelt förklarat är det en länk till en sida. Just denna går till den film på Biancas åk på julshowen, som jag lagt upp på YouTube.  

Ladda ner en QRläsare till din smartphone och testa. Det funkar att läsa av den även från skärmen. Med den appen jag använder (QRReader på Iphone) så går det även att göra egna koder. Men det funkar nog i de allra flesta av dessa appar. 


Det jag har gjort är ju egentligen att jag fått minnena att bli interaktiva. Detta brukar jag använda även i mitt PLalbum..  Jag önskar er alla en underbar söndag!


3 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Vilken rolig idé med koden till film klippet! Ger en extra dimension till en LO. Kram Anna

Anna Uhras sa...

Vilken rolig idé med koden till film klippet! Ger en extra dimension till en LO. Kram Anna

Gunilla R sa...

Såå smart att nyttja smart phones som en extra dimension, det är verkligen multimedia!