måndag 2 februari 2015

Grattiskort i bloggen idag..

Ledsen för sent inlägg idag men har drabbats av en förkylning i förra veckan och igår kulminerade det med feber, huvudvärk och ingen ork alls... fick till slut ork att göra ett grattiskort men orkade inte blogga...

Idag hoppas vi på att få en leverans men ser tyvärr inte ut som om den gick i fredags som det ska, vi ska ringa dem idag och kolla vad som hänger. I den finns lite nyheter  - bland annat Simple Stories Snap Documented och nya stämpeldynor från Rangers.

Mitt grattis kort då... jo den är inspirerad av ett kort som Lisa aka Inkywings visade förra veckan, tack för inspiration Lisa.

Jag har akvarellpapper som jag har skurit ut i en kvadrat. Först så embossade jag i vitt en text stämpel (som faktiskt även den kommer från Inkywings :) ), jag använde Wow Embossing powders Opaque White. Sedan sprayade jag vatten på pappret och sedan Distress Spray Stain (färgen Evengreen Bough) och fördelade ut den med en papperstuss. Sedan torkade jag pappret innan jag upprepade med en till Distress Spray Stain (Peacock Feathers) och sedan med Dylusions (Calypso Teal).

Sedan har jag monterat det på en kraftfärgad fotomatta och lite mönstrat papper i botten (Serendipity Dear Lizzy från American Craft). Alla kanter har jag ruffat till med "fotfilen" från Prima och sedan färgat in lite lätt med Distress Ink Pad Vintage Photo.

 Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på massa tv och film och torka näsan med jämna mellanrum....


Inga kommentarer: