söndag 15 februari 2015

Biblioteket i Efesos

Ett av världens största kulturella centrum under antiken var Efesos i Turkiet, som idag bara en skugga av sitt forna jag. Men Åh vilken mäktig känsla att vandra runt bland historien och veta att det var HÄR som allting hände, då för så länge sedan. Och jag var så imponerad över allt jobb de har lagt (lägger!) ner på att gräva fram stenarna och kunna återskapa miljöerna som de en gång var!


Jag skriver snett som vanligt men jag ville ha med lite historia om och kring byggnaden och hur stort det var - det rymde hela 12 000 rullar/böcker(!). Detta sätter jag in i mitt album från Turkiet, så därför har jag inte satt dit datum och sånt.

Till min layout har jag använt papper och diecuts från Bo Bunnys Rose Café. Perfekta för detta temat.. :)  Jag önskar er en härlig söndag.

Inga kommentarer: