onsdag 28 januari 2015

Idag borde ni se...

en vecka från mig men då jag har just nu motgångar med allt som avser teknik här hemma så har jag inte kunnat skriva ut fotona ordentligt. Jag har redigerat färdigt dem men kunde skriva ut 4 kort bra men sen började det bli suddiga och jag orkar bara inte bråka med tekniken.... så det får bli nästa vecka istället. Jag får fixa det där under helgen så kanske jag har mer tålamod :)

Jag vill bara ta ett tillfälle och påminna om att jag har skapat två stycket tutorials för hur jag jobbar med foton i Photoscape. Det är ett gratisprogram som är enkelt att ladda ner. All info hittar du i följande blogginlägg

Ladda ner Photoscape och göra kollage

Redigera foton i Photoscape

Det finns även möjlighet att redigera många foton exempelvis med autonivåer, autokontrast och motljus om du går in på Massredigera.

Jag spar sedan ner alla bilder och döper om dem till V3 innebandy etc för att lätt veta vilken vecka de tillhör. Och sen om jag ska skicka iväg dem på framkallning så spar jag ner dem i en egen mapp som jag döper till Att skriva ut under resp vecka för att lätt hitta dem.

Vad är ditt bästa tips för att hantera foton?


Inga kommentarer: