lördag 3 januari 2015

2015

Gott Nytt År!!! :)


Då är det 2015! :) Hur känns det? ..."oj, va fort det gått" skulle jag säga. ;)

Det här är min årliga julklapp till min syster: En kalender med PyssligaSara-designad fram- och baksida.


Det hela började med en vit cardstock och pappersremsor ditlimmade med Mod Podge.


Sen målade jag på lite gul akrylfärg med fingrarna, och stöpplade på mer akrylfärg i blått och svart över några masker.  


När det torkat så blandade jag rosa acrylic inc med texture paste och smetade ut över en tredje mask.

Sen skrev jag ut "2015" på datorn, klippte ut och limmade fast med Mod Podge. Sen målade jag runt med ljusbrun Faber Castell Big Brush så att den vita lappen flyter ihop mer med bakgrunden, och doddlade runt med svart penna.


Det som blev kvar av cardstocken gjorde jag "presentkort" av, som några andra i familjen fick i julklapp. :)


Och, som vanligt, en liten smaskig detaljbild på slutet. :)


Än är det några dagar kvar att njuta av på julledigheten. Passa på! :)

Inga kommentarer: