måndag 29 december 2014

God fortsättning och gott nytt år...

till er alla... ett väldigt sent måndagsinlägg kommer här. Vi hade gäster igår som sov över och vi hade alldeles för kul för att jag skulle minnas att jag skulle göra i ordning blogginlägget igår :). Och det jag ska visa idag blev det sista klart igår förmiddag då det var presenter till de små gästerna så jag kunde ju inte heller vara förutseende och blogga i förväg... ni vet hur det är ibland.

Så här en sista måndag innan det blir nytt år så kan man ju blicka bakåt och summera året. Kan ju verkligen säga att det har varit ett år där vi har kommit in i en lunk att bo på landet och båda jobba med företaget. Vi har fortsatt att åka på mässor och träffar men vi har märkt en nedgång inom dessa, vet inte om det arrangeras för många eller om de är för dyra för att ni kunder ska kunna åka på det. Försäljningsmässigt så märker vi att det är väldigt mycket Project Life - nästan så att alla som göra layouter har bytt fokus även om jag vet att det finns många som pysslar med annat än Project Life - märks dock inte så mycket i vår försäljning ;).

Inom DT gänget fick vi en liten förändring i början på året men sedan har det varit ganska lugnt även om vi har Miis på paus just nu. Stort tack till er alla för era härliga inspirationsinlägg i bloggen. Vi ser fram emot nya inspirationer under 2015 från er alla.

2015 blir det lite förändringar då jag har fått möjligheten att arbeta med revision igen då jag går tillbaka till Ernst & Young men Västeråskontoret. Perra kommer fortsätta att plocka ordrar och skicka dem, det som kan bli lite fördröjt är inlägg av nya produkter. Vi håller på och kolla på alternativa lösningar för att få det att gå smidigt.

Och nu ska ni få se två stycken tavlor som jag har skapat. Det är långsmala tavlor och dessa har fått sig ett antal lager färg på sig. Jag började med dessa redan förra vintern men har inte alls varit nöjd så de fick stå och mogna sig och sedan blev det ett nytt lager färg över och då valde jag färger som jag gillar och då blev det lättare att jobba. Jag har jobbat med Dina Wakleys färger och de är så krämiga och färggranna och intensiva - så härliga.

Med hjälp av stenciler och stämplar, färg och Archival Ink så har jag skapat djup i tavlan. Även lite stänk av Dylusion mister finns på dem. Har även använt mina Big PITT pennor för att göra skuggningar på ugglorna och fåglarna. Fåglarna har jag frihandsritat med svarta pennor och sedan målat med Dina Wakleys färger.




 Tack för titten, hoppas att ni har haft en bra jul och har lugna mellandagar och förhoppningsvis lite återhämtning.

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Helt UNDERBARA....blir glad över färgerna. Ugglorna skulle du kunna göra stämplar av...skulle köpa direkt!
Gott Nytt År
till dig och de dina
// Inga