måndag 17 november 2014

Tack Lisa och Anna-Lena för en härlig helg i Leksand...

jag hade det jättetrevligt och fick mycket gjort. Härlig stämning, god mat och mycket skratt och prat. Och kul att så många ville vara med på vår tävling, här ser ni en del av bidragen till vår tävling.

Denna vecka så blir som vanligt, jobb, beställa och börja förbereda inför den stora årliga eventet - inventering :).... och kanske dyker det upp ett erbjudande på Facebook så spana in där med jämna mellanrum.

Vi fick en del nyheter förra veckan och en del är redan slut och kommer att fyllas på så fort det går.
Men det finns fortfarande en hel del gobitar kvar och jag lekte med en av nyheterna i helgen - en träram från Jilibean Soup.

Jag har skapat en God Jul - tavla som jag tänkte att vi skulle hänga på ytterdörren. Jag valde den mindre ramen som är 15x15 cm stor (6x6 inch), ramen är dessutom ca 4-5 cm tjock.

Jag har dekorerat tavlan med lite dekorationer för att inte fylla ramen för mycket. Jag stansade ut lite stjärnor med en sizzix die som vi har i shoppen, täckte den med Frantage - Scarlet Aged Embossing Enamel. Rosorna har fått lite embossingpunlver från WOW på sig och även den röda pontsiettan har fått lite Frantage Chunky Enamel Embossing - Gold.

I mitten av tavlan röd akrylfärg - Ruby från Dina Wakley och sedan vit Distress Spray Stain genom en stencil.
 GOD JUL är svarta thickers som har fått ett lager Distress Clear Rock Candy.
Här ser ni tjockleken på tavlan från sidan. Det var jättehärligt att leka med den här tavlan. Nu ska jag bara hitta inspiration till att även göra den galvaniserade tavlan som vi också har fått hem.
 Tack för titten och ha en bra vecka - välkommen att kika in på onsdag då jag visar en PL sida.

Inga kommentarer: