torsdag 27 november 2014

Jul Canvas med Distress Paint


Jag har sett flera olika varianter av canvaser med julträd på och jag har alltid blivit frestad att göra en själv. Först i år blev det av, och nu har jag även några att ge bort i present. Det tog faktiskt inte så lång tid att få den färdig trots alla lager, och det var väldigt roligt att se den första tavlan växa fram.


Under jul lovet skall jag göra en vinter canvas, vi får se hur den kommer att se ut?

Blir den bra kommer den säkert som ny kurs till nästa termin som startar i februari.

Jag använde Distress Paint metallic färger och Gesso till de flesta lager. Men det är Liquitex Iridescent Medium över julgranen för att få den lite mer skimrande. Kanterna är skuggade med Liquitex Ink i guld. Själva granen är gjord av remsor från mönstrade papper, Maja Design.


De koppar färgade stjärnorna i bakgrunden är gjorda med en stencil från Prima, Elementals. Jag har lagt Distress Paint genom den och även på metall dekorationerna som var av silver från början. De svarta stämplingarna är gjorda med en Stazon dyna.

Till sist fick vissa kanter lite bling i form av glitter och pärlor från Prima, Art Ingredients.


All info om kurser hittar du här!

Happy Scrapping!

Therese



Inga kommentarer: