söndag 16 november 2014

En samling uttryck

Här kommer ett foto som jag gillar, men inte har någon speciell händelse att knyta till det. Jag har ingen journaling om ett event och jag orkade faktiskt inte skriva ihop något om hur hon är - eller var då. Det har legat ett tag i mina fotofickor och väntat.
Nu passade dessa fina uttryck från SC Brighton Pier bra in.. :)  På varje utklippt text har jag fäst ett litet trähjärta och jag har häftat ihop dem lite oregelbundet med de små söta häftorna från Tim Holtz tiny attacher.


Bakgrunden har jag haft lite mist på, dels i guldton, som inte riktigt syns såhär, men det finns där.. Den rosa misten har jag istället skruvat av locket på och skvätt ut med röret, för att få prickarna..
I fotots nederkant har jag även tryckt gesso, med hjälp av en liten rulle av kraftig kartong. Fina oregelbundna cirklar. Jag förstärkte cirklarna med att rita ringar (genom en mask) och lite enamel dots.  De färgglada cirklarna har jag stansat ut med en cirkelpunch. Eller två förstås, eftersom de är i olika storlek. Pappret kommer från EP- Sweet Girl.

 
Lite guld i form av ett hjärta och en kamera från Studio Calico och en "velvet trinket" som jag hängt i en säkerhetsnål.. 
 
Jag önskar er en trevlig söndag!

Inga kommentarer: