måndag 29 september 2014

Måndag igen och lite trött efter helgen...

Först tack till tjejerna som anordnade LinköpingsScrap för att vi fick komma och tack alla kunder som kom och handlade och pratade med oss. Det är en sån energiboost att komma ut och träffa er kunder. Vi hade det jättekul!!!.

Denna vecka blir då lite annorlunda eftersom vi behöver då packa upp butiken idag. Beställningar som gjordes under helgen har vi försökt plocka men en del saker har tagit slut. Vi meddelar er så att ni kan bestämma vad ni vill göra.

Vi ska även försöka fylla på en del saker som har tagit slut.

Övrigt att veta är att nu börjar både makens och sonens innebandy-säsong. Det påverkar butiken på fredagar då sonen har tidig träning och maken är tränare så han stämplar ut redan vid 16 för att åka till posten och posta leveranser. Så på fredagar behöver beställningar vara gjorda och betalda senaste kl 14 för att ha en chans att komma iväg inför helgen, detta gäller leveranser med posten (under 1 kg). Över 1 kg går med DHL och dessa går på förmiddagen respektive dag. Kan vara bra att veta.

Nåja, tillbaka till mitt blogginlägg då... i helgen så har jag mellan kunderna suttit och pysslat och har börjat med att göra ett slags minialbum med hjälp av Heidi Swapps Memory File Album och det har varit HUR KUL SOM HELST!!! Så kul att jag tjatar på Perra om att vi ska göra en ny resa någonstans så att man får massor av bilder att gör ett album av. Detta då det är 34 albumblad i detta album så krävs det lite bilder. Det jag gör mitt album om är vår Skara Sommarlands-resa som vi gjorde med mina syskon och syskonbarn och min familj också då såklart.

I grunden är det bara albumet. Jag har lagt till lite färg med mister - Color Shine och Distress Spray Stain, stickers, overlays från Prima och band och ännu fler saker som jag säkert har glömt. Jag kommer med all sannolikhet gå tillbaka och dekorera ännu mera sen när jag har kommit igenom alla sidor men jag visar hur sidorna ser ut just nu. Håll tillgodo med massor av bilder :). Jag har gjort ungefär halva albumet så resten får ni se vid ett annat tillfälle.

Titeln är av olika Thickers i passande färger - jag börjar gilla de guldigt glittriga bokstäverna...
 Massor av lager med godsaker :)












I cirklarna nedan ser ni 3 olika stämpel-motiv - det är från Heidi Swapps nya stämpel med inbyggd stämpeldyna. Du byter ut motivet - det är lite meck att byta ut de men det går.
Jag har på ett par ställen kompletterat med mönstrat papper - dels en paper pad i 6x6 från Heidi Swapp så att det är liknande färger samt ett par 12x12 inch mönstrade papper. Jag har använt ett par dies och stansat ut lite olika banners som jag har använt för att dekorera upp sidorna. Man kan använda vad man vill så det är bara att rota i sina högar och se vad man har.

Ha en bra måndag och vecka och hoppas att ni hittar lite inspiration i bloggen.


3 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Wow vad snyggt! Såg att du satt och pysslade med något i Linköping. Stod och häll i nya HS stämpeln med inbyggd dyna men köpte den inte. Ångrar mig lite. Tack för toppen service i Linköping ! Kram / Maria

La Vikinga sa...

Vilket superfint album!!! Många roliga och olika sidor! Fint minne att ha.

Ann Parknert sa...

Så jäkla läckert!!