måndag 22 september 2014

Jösses vad tiden går...

måndag igen och det är snart slut på september. I helgen så fick jag en dags pyssel då jag var på Enköpingspyssels dag på lördagen. Det var jättekul att få komma iväg och tack alla som jag fick träffa där. Alltid lika kul.

Denna vecka blir lite annorlunda. Torsdag kväll är butiken stängd. Det är säsongsavslutning för sonens fotboll och det är föräldrarmatch då. Så Perra ska sätta på sig fotbollskorna och försöka klå ett gäng killar i 11 års ålder. Får se om även jag känner mig manad... tyvärr brukar mitt knä krångla så fort jag prövar på fotboll.

Sen packar vi ihop butiken på fredag för att bege oss till Linköping för att vara med på träffen där. Det medför att beställningar från torsdag kväll till måndag kväll kommer att hanteras på tisdag. Det kan hända att vi hinner plocka lite under helgen. Är något slut så kommer vi att kontakta er.

Mitt inlägg idag då... en härlig grön layout med de nya papprerna från Studio Calico. Så fort jag packade upp dem så blev jag helkär i dessa och den här layouten tog inte lång tid alls att göra.

Jag gjorde den här layouten utifrån en gammal skiss på Veckans skiss - spana gärna in där för att få inspiration. Hittade massor den dagen då jag gjorde denna layout.

Jag har använt 2 olika färger på Distress Ink Pad genom en stencil med hjärtan, blev väldigt läckert. Lite breda strimlor av papper som har "ramats" in med svart penna. För sånt använder jag antingen en svart signo eller svart Precision Pen från American Craft. Lite blommor, lite wood veneer och och korkdekorationer och Happy från en Heidi Swapp dekorations paket.

Tack för titten, hoppas att du får en underbar dag och vecka. 

Inga kommentarer: