lördag 27 september 2014

Födelsedagskort

Hej! :)


Idag tänkte jag bjuda på två glada födelsedagskort i mixed media-stil, som är skapade från samma cardstock.


Först mistade jag med Dylusions mist över två masker med prickar i olika storlekar.


Sen tog jag Texture Paste över en chevron-mask med lite slarvigt med en spatel.


När det hade torkat så droppade jag gul acrylic ink över hela sidan, och lät det rinna lite. Sen tog jag svart stämpeldyna och några bakgrundstämplar och "skitade ner" sidan  lite. :)


Sen skar jag till två kortbaser i färgad cardstock och skar ut fyrkanter av min mixed media-cardstock och klistrade dit.

Skuggade kanterna med lite Distress pad i samma färg som kortbasen, och stämplade lite mer.


Klistrade dit lite siffror - Tadaaa! :)


Vem säger att man inte kan få ett handgjort kort även om man inte fyller jämnt?


Bjuder på en härlig när bild också, med alla lager av struktur och olika medier. Love it! :)


Ha en härlig helg! :) Jag är på namngivningscermoni i Skåne. Vad hittar du på?

Inga kommentarer: