tisdag 9 september 2014

Enkelt dragspelsalbum

Jag tänker idag visa er detta album som jag gjort med söta Echo Park-papper!
Jag vet inte om det kallas för dragspelsalbum. Det var bara nåt jag hittade på när jag skulle döpa detta blogginlägg. Om du känner till något vedertaget namn på denna typ av skapelse, lämna gärna en kommentar! :-)

Detta inlägg blir en tutorial hur man gör ett sånt här "dragspelsalbum".
Man börjar med ett cardstock som man skär i två lika stora remsor. Mina två remsor är vardera 12 cm på kortsidan.


Biga sedan remsorna på 3, 6 och 9 inch. Förlåt om jag använder både centimetrar och inch, men jag tror att de flesta har skärmaskiner med inch-markeringar, så det ska inte bli några problem för er att göra detta rätt! :-)


Böj till remsorna, och limma nu ihop de två så att det blir ett enda långt dragspel! ;-)




Använd akrylfärg och en smal pensel för att rita ramar runt några av sidorna.


Klipp ut några pappersbitar och dekorationer ur de fina papprena från Echo Parks serie We Are Family.
Papprena jag använt heter Border Strips, Star Slides, Small Floral och Globes.
Jag använde också stickers-arket Element stickers från denna serie.
Gör också iordning de foton du ska använda. Jag redigerade mina i Picasa och la då på en svart och en vit ram runt fotona innan jag skrev ut dem.

Skär ett par långa remsor av svart cardstock och stansa dem med en dekorativ kantstans.


Fäst den utstansade bården på baksidan av albumet.


Färdigt!
Placera på valfri hylla eller byrå! Själv gav jag faktiskt bort mitt album.
Den söta lilla pojken på fotona är min brorson, och han fyllde ett år i fredags.
Han fick såklart en massa leksaker i present av mig och min familj. Men hans föräldrar fick nöja sig med det här albumet! :-)




 Hoppas jag kunde bjuda er på lite inspiration!
Men ni kommer få se mer av mig idag!
Välkommen tillbaka i eftermiddag! Då dyker det upp en layout här i bloggen!
Vi ses!



Inga kommentarer: