måndag 8 september 2014

2 Larsson...

Hösten välkommen....säga vad man vill om sommar och den värme vi hade och regnet som kom i augusti men det är ändå skönt med alla årstider vi har i Sverige. När hösten kommer är det skönt att kunna krypa upp i soffan och dra på sig filten och tända lite ljus och titta på film. Även om vi har haft ett par dagar med lite mer sol och värme så är hösten på väg...

På Scrap-Perra förbereder vi också för höst och det medför att det dyker upp nyheter lite titt som tätt och även att vi åker iväg på några träffar och mässor. Närmast är träffen i Linköping som är några veckor bort. Ni kan redan nu lägga förbeställning på produkter som ni inte vill ska ta slut - bara att välja fraktalternativ Förbeställning Linköping. Senare i höst ska vi till Fristadsträffen och även Göteborgsmässan (som är Kungälv denna gång). Följ gärna länkarna bredvid för att få info om mässor och träffar.

För att hålla kvar lite av känslan från i somras så visar jag en härlig somrig bild på mig och sonen som jag tog i somras när vi var vid brottet - ett kalkbrott där vi badade många kvällar för att få ner kroppstemperaturen. Eller oftast badade familjen utan mig då jag är en riktig badkruka... så denna dag tog jag en selfie på mig och sonen där.

Jag har jobbat med Webster Pages Ocean Melody - både mönster papper och vellum. Jag ville visa att det går utmärkt att använda dessa papper som är av 3x4 och 4x6 inch mönster som är tänkt att man kan använda till PL - att det även fungerar för layouter :)

Bakgrunden är som vanligt gjord med stenciler från Prima och Crafters Workshop och Distress Ink Pad - min favorit-kombo. Några lösa stänk med Dyluion mist.


Dekorationerna kommer från Heidi Swapps Dreamy die-cut-kit, återkommer i lager idag. Dessa dekorationer finns i många olika färger och passar till massor av papper.


Tack för titten och välkommen åter.

Inga kommentarer: