torsdag 14 augusti 2014

Turkos Lo med Natural Sand, Pearl Maker och Alcohol Ink


Den här sidan gör mig glad! Färgkombinationen känns extra bra och den var rolig att göra då jag provade flera olika kul tekniker. Och så här i slutet på sommarlovet känns det också bra att tänka tillbaka på roliga semesterminnen.

Jag har använt mönstrade papper från Primas serie Delight.
Dessa remsor har jag lagt över en bit Overlay målad i rutmönster med Alcohol Ink i olika färger. Jag har använt färgerna Pool, Juniper och Aqua tillsammans med Mixatives Snow Cap. Allt från Ranger. När jag ändå hade färgen på dynan så drog jag även några streck på bandet och fjärilarna som jag dekorerat med.


Bokstäverna och den stora swirlen är täckta med Distress Stickles Dry Glitter, Clear rock candy som jag fäste dit med Multimedium. När det torkat har jag även färgat in dessa med Alcohol Ink i samma färger. Den mörkaste längst ner och den ljusaste överst. Det finns en lite mer utförlig beskrivning över hur jag gjort i mina inlägg från den 22 maj och 7 augusti.



Denna Lo har mycket frostade ytor så för att bryta av det skapade jag en kontrast med blankt med hjälp av Pearl Maker färgerna från Wako och Viva Decor. Jag har också använt Natural Sand från Liquitex tillsammans med Lumiere färg genom en stencil på sidan under blommorna, den blandningen är också blank men syns inte så bra under den mistade ost duken.


Under november kommer det att finnas kurser med Alcohol Ink både på scrapbook sidor och inom Project Life. Är du intresserad av att jobba med texturer och färger som Natural Sand och Lumiere så kan du hitta det bland Mixed Media kurserna, det finns ca 20 st olika att välja på. Vill du hellre skapa i en Art Journalingbok eller på en Canvas så finns det flera kurser även för er. Kurser inom dessa områden finns redan fom 1 september och framåt. All info om våra kurser finns här.


Några kursdatum från höstens kurs kalender:

Art Journal/Canvas med Pan Pastell 4/9  Ny Kurs
Mixed Media 4, Lo med Distress Ink 17/9
Art Journal/Canvas med Akrylfärg del 1-2  8/10 och 21/10  Ny Kurs
Lo med Mixed Media bakgrund 22/10  Ny Kurs


Happy scrapping!

Therese

Inga kommentarer: