måndag 25 augusti 2014

Sista måndagen i augusti....

och det känns nästan som om hösten har kommit redan. Vi har bara runt 10-15 grader och det kommer regnskurar nästan varje dag och det är väldigt oberäkneligt väder...

Om ni inte har sett det redan så har vi börjat göra en mini-inventering och i samband med det uppdaterat vi en hel del produkter som vi har fått i retur som har varit hos Therese på kursverksamheten. Så en del gobitar finns åter i lager.

Och vi har även börjat fylla på outlet kategorin med produkter som inte kommer åter i lager - så passa på att spana in där löpande.

Och för att underlätta för oss så tänkte vi vara lite wildandcrazy - alla beställningar som läggs under denna vecka fram till söndag kväll (31 augusti) kommer att få extra mönstrade papper. För det belopp som ni har beställt för så kommer ni få papper för motsvarande belopp (utifrån ordinarie pris även om papprerna råkar just nu vara i outlet kategorin). Vi behöver nämligen rensa bland våra papper för att få plats med nyheter. Det kommer vara papper från 2013 och äldre som ni får som gåva. Ange WILDANDCRAZY i meddelande så vet vi att ni är intresserade av lite extra papper. Vid Klarna-betalningar så maila oss koden när ni får er orderbekräftelse från oss (det går nämligen inte att skriva meddelande vid Klarna betalningar i kassan)

Idag tänkte jag visa en layout som är skapad med helt nya papper från Studio Calicos Brighton Pier - så härliga papper, lite retro känsla i dem. Den här layouten har många lager.

Jag har använt Laguna Palms som är det gröna pappret, jag är SÅÅÅ förälskad i det pappret, ni kommer se det på fler layouter. Och jag har även använt lite Blue Ridge, det turkosa pappret. Jag har även klippt till en bit av Kissing Booth, bara för att jag gillar den gröna färgen.
Under fotot har jag använt vellum som fotomatta - det är från Websters Pages Strawberry Fields Nature View. "This" som är en utstansad cirkel av vellum kommer från mittenrutan av en polaroid från Websters Pages Ocean Photo Vellum - perfekt som dekoration.
Längst ner ser ni som en scallop-banner i svart och vitt - det är egentligen utstansade cirklar av 1 inch med punch och sedan har jag klistrat fast dem bakom pappret.
Dekorationer i hörnet som ni ser nedan kommer egentligen från ett Heidi Swapp dekorationspaket -Dreamy Die Cut som är blandat med papper och lite plastdekorationer. Just nu slut i webshop men kommer att fyllas på igen. De är färgglada i färgerna och passar flera olika serier - inte bara till just Heidi Swapps Dreamy papper.

Ni ser även en kork-dekoration. Jag har stämplat med en kamera stämpel och svart archival ink dyna och klippt ut kameran. Denna kork är från DCVW och är en paper pad på 15x15 cm och har klistrad baksida så de är lätta att sätta till. Ifall man inte vill ha så mycket har vi även ett 30x30 cm ark som är lite tunnare men kostar bara 15 kr.
Bakgrunden till hela layouten då, där hittar ni massor av färger av olika slag. Jag fick faktiskt göra om bakgrunden en gång för jag hade en ide men fick inte till det. Jag vill ha lite rinnande Dylusion men då jag inte hade tänkt på att lägga gesso i botten så rann det inte utan all färg sögs in i pappret. Så gör om - gör rätt. Ni ser var jag smetade ut gesso med ett kreditkort (gammalt :)). Sen har jag med stenciler skapat mönster med hjälp av Distress Ink dynor, Gelatos och Dylusion mister. Stenciler har jag blandat med Prima, Tim Holtz och Crafters Workshop. Just nu har vi lite tunt på stenciler då vi har rensat ut alla "gamla" men har några i lager och kommer under hösten titta på alla nya och beställa hem ett gäng.
Tack för titten och hoppas att ni hittar lite inspiration och spana in de härliga papprerna som vi fick upp i webshop förra veckan.

Inga kommentarer: