torsdag 21 augusti 2014

Lo med Fragments


Ibland hittar man inte rätt dekoration till sitt projekt. Då blir i alla fall jag väldigt frustrerad!  Jag har så många dekorationer vid det här laget att jag ofta tycker att någon borde passa. Är det någon som känner igen sig?

Här behövde jag ett stort hjärta och alla jag hade var för små.
Då får man skapa på egen hand, efter bästa förmåga.


Jag ville ha lite blanka detaljer på denna sida så jag limmade på fri hand dit Mica Fragments från Stampendous, Frantage. Den blå varianten på flagor hade rätt färg och de är vackert blanka och halv transparenta så länge som man inte lägger på ett för tjockt lager. Fragments är väldigt användbara och roliga att jobba med då det går att variera teknikerna/sättet att använda dem på, på så många olika sätt.

Mönsterpapperna kommer från My Minds Eyes serie Cut and Paste. Likaså brads, bling och vimplar.

Det finns några stänk av mist på bakgrunden för att skapa djup och den svarta "pil randen" i mitten på Fragments hjärtat är gjort med en roller stämpel. Har du inte provat en sådan tidigare så gör det vid nästa tillfälle som ges, det är jättekul!
Pratbubblan och den stora pilen har jag klippt ut själv från svart cardstock och ramat in. De får tillsammans med mitt Fragments hjärta bilda min visuella triangel. Jag har förstärkt alla 3 punkterna med text/ord snarare än blommor och andra dekorationer.


I september/oktober finns nu kursdatum för 2 olika, helt nya kurser där vi skapar med Fragments på många olika sätt.
Vill du jobba mer med färglära och visuella trianglar är kursen Färglära 1 och 2 rätt startpunkt för dig.
Använder du inte mönstrade papper så ofta, eller tycker att det lätt blir rörigt när du gör det, så är formläran på kurserna Mönstrade papper 1 och 2 samt 3 och 4 rätt kurs för dig.
Du hittar kursbeskrivningar här.

Färglära 1   11/9
Färglära 2  22/9
Mönstrade papper 1   2/9
Mönstrade papper 2   9/9
Mönstrade papper 3   15/9
Mönstrade papper 4   23/9
Lo med Fragments   3/9
Lo med Fragments och Embossing  16/9 samt 7/10

Happy Scrapping!

Therese




Inga kommentarer: