fredag 22 augusti 2014

Grönt är skönt

Trevlig Fredag på Er!
Ytterligare en skön 'höst' vecka har passerat och skolorna har rullat igång här hemma.

Idag blir det ett lite mer dekorerat kort - för att vara mig.
Jag är ju riktigt förtjust i 'clean and simple' stilen, men ibland måste man ju variera sig lite.


Jag har använt lite äldre papper från Pion Design, i gröna och beiga toner.
Jag har jobbat med lite lager på lager, samt fyllt ut med en kluster blommor och blad.


Här har jag använt mig av lite olika dies från Spellbinders. Ett lätt sätt för att få lite liv.
Ni ser också att jag, som jag brukar, färgat in alla kanter på pappren med hjälp av Distress dynorna.


Runt motivet har jag också använt mig av Distressdynorna, och handtaget som hör till.
För att få kvar den vita ramen runt kanten har jag använt samma die som jag stansat ut ovalen med som mall, medan jag färgar in ytan.

Jag har använt följande Copic:
Hud: E11-21-00-000-R20-11
Hår: E09-08-17-15-13-11
Grön: YG67-63-61

Ha nu en skön helg!


Inga kommentarer: