fredag 8 augusti 2014

Dop present...

Hej på Er,

Nu är semestern slut, i alla fall för min del, och vardagsrutinerna ska sakta tillbaka.

I helgen var vi på dop för lillkusinen, och givetvis skulle present och kort fixas.
Eftersom temat var blått så var i alla färgvalet enkelt.


Här har Ni matchande present och kort tillsammans.


Jag har använt pappersspill från MME och Maja Design.
Namnen är Rubons från American Craft.


När jag gör kort i clean and simple stil så tycker jag om när motivet poppar lite extra.
för attge den illusionen brukar jag (nästan alltid) lägga en grå skugga runt motivet.
Mina favorit grå till detta är W-serien samt N-serien.

Här kommer Copic färgerna jag använt:
Hud: E11-21-00-000-R11
Hår: E49-47-44-42
Blå byxor: B97-95-93-91
Vingar: B91-000
Grön: YG97-95-91-03
Nål: N6-4-2-0
Skugga: N4-2-1-0-Blender

Nu håller jag tummarna för att de släcker branden i Mia och Perras trakter snart, för till och med vi - 20 mil norrut - lider av röken!

Ha det så gott så länge!



Inga kommentarer: