lördag 9 augusti 2014

Converse

Har ni sparat era första par skor? Eller så troligen så sparade era föräldrar dem. Och visst är de pyttesmå och söta?


Det här är en layout om då min guddotter fick ett par virkade converse av mig. Otroligt söta båda två. Skorna, menar jag ju. ;)

Insåg när jag var färdig med layouten, och satte upp den på min tavellist, att dollisarna bildar ett hjärta. :)


Bakgrunden har jag byggt upp på ett sött blått mönstrat papper med stjärnor på. Först mistade jag lite på måfå med turkos mist (Calypso Teal)  från Dylusions, och gul mist (Pure sunshine) också från Dylusions... där de möttes blev det grönt. ;)

Sen stämplade jag lite slarvigt med en spill-stämpel från Bo Bunny som Natalie Kalbach har designat i teal StazOn stämpeldyna, och en alfabetsstämpel från Maya Road i gul (mustard). Detta för att hålla mig till ett färgtema. Som en sluttouch skvätte jag med Heidi Swapp mist i guld och black velvet. Kul! :) 


Det blev en väldigt söt layout, så jag la till lite mer sött genom att dekorera med minirosor med skruvade stjälkar, dollies och bling. 


En hårnål fick också sin plats på layouten. Här ser ni även alla lager av spillbitar som jag lagt under fotot, och satt fast med häftklamrar. Det ger en luftigare känsla än att sätta fast med dubbelhäftande tejp, tycker jag.

För att skita ner layouten lite, som ni kanske lärt er att jag ofta gör ;), så doodlade jag litegrann och sen tog jag gesso på fingret och drog ut på några ställen över rosor, papper och foton.


Idag blir det stranden (igen) för mig. :) Vad hittar ni på?

Inga kommentarer: