måndag 18 augusti 2014

Åter på jobbet och visar en layout med nya papper som kommer upp i shoppen snart..

Nu är semestern slut och vi är åter på jobbet - barnen är i skolan och det känns nästan som höst redan... verkligen stor skillnad jämfört med för ett par veckor sedan.

Denna vecka kommer jag jobba med att få upp nyheter och gå igenom lite vad som behöver beställas. Vi ska även rensa lite i webshop och lägga ut lite i outlet-kategorin så spana in där med jämna mellanrum.

Och vi har en hel del fina nyheter att visa er. Jag har i helgen lyckats göra hela 9 layouter med dessa nyheter - helt underbara papper. Hade egentligen tänkt redigera bilder för PL men det blev layouter istället.

Här ser ni en av dessa layouter. Jag har jobbat med Studio Calicos Brighton Pier serien. Och jag har hittat inspiration från den aktuella skissen nr 27 från Veckans skiss. Och flera av de layouter jag gjorde i helgen kommer med inspiration därifrån. Så kika in där och spana in de roliga skisserna.

Som ni kan se så har jag tagit lite vit gesso på det kraftigt mönstrade pappret för att tona ner det lite. Sen har jag tagit PL kort från ett Me & My Big Ideas paket - Love och använd dem som mönster papper ovanpå det turkosa pappret från Studio Calico.

Fotot på sonen gjorde jag i svartvit för att inte skulle störas av andra färger. Titeln Fabulous kommer från Heidi Swapps dekorationer. Alla svarta streck har jag gjort med 01 American Craft pennan. Dekorationer i form av lite washitejp och enamel dots och lite wood veneers och klar!!!



Tack för titten och välkommen åter.