tisdag 12 augusti 2014

Använd dina stickers!

Förra veckan visade jag upp två enkla kort jag gjort av endast cardstock och stickers. HÄR hittar du det inlägget.
Denna vecka blir det en layout med nästan samma tema. Jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån mönsterpappret, så en liten bit slank in bakom fotot!


Men det jag hoppas kunna inspirera er med denna vecka är att använda upp era stickers 
som kanske bara ligger och "skräpar"!

Jag fick detta fina stickers-ark i mitt DT-kit från Perra:


Det var så många fina stickers, så jag ville verkligen använda dem allihop!
Några av dem passade på denna layout.


Bakgrunden gjorde jag genom att lite "slarvigt" rita cirklar med hjälp av en stencil.
I dessa cirklar ritade jag sedan med torra pastellkritor.
Jag sprayade på lite vatten och smetade ut färgen med ett finger.


Jag har också stämplat lite rutmönster på layouten, samt stänkt med svart mist från Studio Calico.
Stämpeln jag använt ingår i ett set som Natalie Kalbach designat för Stampendous.
Just detta set är slut i butiken, men två andra jättesnygga set med stämplar finns HÄR!


En liten bit mönsterpapper slank in bakom fotot.
Pappret kommer från Echo Park och heter Small Floral.

Ha en underbar vecka!



Inga kommentarer: