torsdag 31 juli 2014

PL och Lo inspiration till sommartävling nr 4 och 11


Idag visar jag det sista projektet där jag inspirerats av sommartävlingarna 2014. Jag hoppas att ni som deltar har haft lika roligt som jag under dessa sommarveckor. Jag ser redan fram emot nästa års tävling!


I tävling nr 4 skall man skapa i färgerna turkost och lime, en fantastisk färgkombination som jag kommer att använda mig av fler gånger framöver. Fotografierna på min Lo kommer från Gröna Lund, och då passar min Lo också in på tävling nr 11 där man skall inspireras av ordet/stället Gröna Lund. Att jag valde just dessa fotografier till denna färgkombination hade helt med strösslet på glassen att göra. Där lime och turkost ingår. Men då jag inte deltar i tävlingen på riktigt tog jag mig friheten att byta ut de tre blommorna mot tre glassar istället.


På PL sidan har jag dokumenterat hur min morgonrutin ser ut de flesta vardagar kl 08.00. Dessa sidor sitter tillsammans som ett uppslag i mitt PL album. Till mina PL kort har jag använt mönstrat papper från My minds eye, Cut and Paste tillsammans med Journaling rutor och detaljer från Teresa Collins och Bella BLVD. Stickers bokstäver och ord kommer från Snap Studio, Polaroidramen och chipboard pilarna från Studio Calico. Min limegröna Fabric Brad med ett hjärta på kommer från Amy Tangerine.


Jag har dekorerat med tejp och Enamel Dots från My minds eye, datumstämpeln är från Dear Lizzy. De gröna glittriga pilarna har jag klippt ut på fri hand från en glitter tejp. Alla metall charms och det genomskinliga hjärtat från Epiphany Crafts som sitter i polaroidramen, är limmade med Multimedium från Studio.

Färglära är något alla behöver en liten dos av, oavsett hur länge man hållit på...
Känns det som något för dig så hittar du både färg och formlära i höstens kursprogram.
Du hittar alla kursbeskrivningar här.

Några av kurserna i September är tex:

Måndag  8/9 kl 18.00-22.00, Project Life Grundkurs
Torsdag 11/9 kl 18.00-22.00 Färglära 1
Måndag 22/9 kl 18.00-22.00 Färglära 2
Onsdag 24/9 kl 18.00-22.00, Project Life Veckouppslag

Happy scrapping!

Therese







Inga kommentarer: