lördag 5 juli 2014

Manicure

Hej! :) Hur har ni det i sommarvärmen?


Idag tänkte jag visa er en layout med min systerdotter. Bilden är tagen förra juni då vi testar en ny variant av manikyr... man målar på nagellack, sen lägger man på blött tidningspapper. Då fastnar trycket från tidningspappret på nagellacket - blir ganska läckert, måste jag säga. :) Men man ser lite rolig ut under tiden.


Bakgrunden skapade jag genom att klistra fast rivna bitar av Tim Holtz Tissue wrap, med mod podge, på ett vitt cardstock. För att det inte skulle bli för mkt, för rörigt, så målade jag på gesso med ett plastkort över delar av bakgrunden.


Sen inspirerades jag av en av mina utmaningar i sommartävlingen - Vattenfärg och doodling. Jag började med att mista med Dylusions - Tangerine över en mask. Och eftersom jag vet att Dylusions mister är vattenlösliga så använde jag den egenskapen för att skapa min vattenfärgskänsla. Jag skvätte dit lite Lime och Pure Sunshine på några ställen, sen målade jag runt lite med min vattenpensel för att skapa den softa känslan.


Jag dekorerade med manilla tags, pennspetsar och lite doodling,  för att hålla mig till tidningspapperstemat. :)


I min utmaning skulle man även doodla lite på sitt alster, så det gjorde jag också.  Kul! :)


Ni hänger väl med på sommartävlingen?! Än finns det tid och kit kvar att köpa. Ser fram emot att se hur ni tolkar min utmaning. :)

Ha en bra helg!


Inga kommentarer: