torsdag 12 juni 2014

Lo med Alcohol Inks på 2 sätt, Harry Potter tema


Det finns väldigt många kontraster i dessa foton som inte syns så bra om man inte var med vid själva foto tillfället. Vi står i Florida, vid Harry Potter landet på Universal, i 35 graders stekhet eftermiddags sol och det är vindstilla. Det som är bakom min son är själva Harry Potter landet som är mycket lockande och har svalkande snö på taken, och vi får inte komma in för det öppnar inte förrens om ca 3 veckor! Deppigare än så kan det inte bli för en 8 åring!!!


För att försöka få fram kontraster så har jag jobbat mycket med formerna på denna sida, fyrkantigt/cirklar och mörkt/ljust osv…
Jag har bla klippt ut stora cirklar på fri hand av en Overlay och färgat in den med Alcohol Inks och en filt dyna i olika blå nyanser. Då får man färgen men den är ändå transparent. Jag har också lagt på Alcohol Inks i flera lager på de små dekorations cirklarna. Då har jag droppat på en färg i taget och använt Sail Boat Blue tillsammans med Mixatives Snow Cap. När jag vill stämpla motiv på blanka ytor som jag gjort här brukar jag använda en StazOn dyna, det fäster alltid bra.


Mina mönstrade papper kommer bla från Bo Bunny och ett Kit med Harry Potter tema från Creative Imaginations som Scrap-Perra sålde för några år sedan, jag vet inte om något kit finns kvar nu, men det går alltid att fråga. Några brads kommer från My minds eye och bling stenarna från Prima. Dies figurerna kommer från Tim Holtz och de är tillsammans med snöret infärgade med akrylfärg.


Till hösten kommer nya kurser där vi jobbar med olika Alcohol Inks tekniker, både på Scrapbook sidor och Project Life uppslag.
Du hittar kursdatum för september samt kursbeskrivningar här.

Happy Scrapping!


Therese






Inga kommentarer: