lördag 7 juni 2014

Knowledge


Idag så här när det närmar sig skolavslutning har jag skapat en Art Journal om kunskap.


 ... om hur den är lätt att bära, när du väl fått den att fastna i huvudet.

På den här sidan tänkte jag testa en ny teknik.


Först skapade jag ett vitt mönster med gesso över en mask från Prima, som knappt syns...


... sen mistade jag över sidan med två av Dylusions nya härliga färger - Tangerine Dream och Polished Jade.


Och titta vilken cool effekt det blev... misten torkar in och blir mer färgstark där det inte är gesso på pappret, men även gesson färgas litegrann.


Jag skvätte även med några mister från Heidi Swapp, genom att skruva av korken och stänka med stigarröret. Sen klippte jag ut en bild från filmen Monsters High, och skrev en passande text. :)

Och doddlade lite runt kanten på bilden, och bokstäverna.


Idag ska jag leka med färg, men genom att springa igenom den... i 5 kilometers-loppet Color me RAD. Hoppas ni får en lika färgglad dag! :)

Inga kommentarer: