söndag 8 juni 2014

Jag och mina två små

Det är inte ofta jag hamnar på bild. Det problemet har nog många av oss, kan jag tänka. Här har jag tryckt kameran i handen på medföljande sällskap. Det är ett bra sätt, att se till att man hamnar på bild. Det kan ju komma en dag när man inser att det inte finns några bilder alls på en själv. Det är lite trist.



På bakgrunden har jag smetat ut gesso med fingrarna och sedan splashade jag med olika nyanser av blå distress stains. Jag använder oftast samma pappersserie när jag gör mina layouter. De är ju redan matchade i färg och mönster. :) Dessa kommer från serien Daydreamer, från American Crafts.

Kommer ni ihåg vad vi gjorde förr, innan det kom Enamel dots i sortimentet? 
 
 
Japp. Vi använde brads som dekoration, på ungefär samma sätt..  :) 
Som ni ser här så har jag rispat fotografiet med baksidan (handtaget) av primas distress tool, och jag har haft chalk på alla papperskanter- även på fotografiet.
 
I övrigt har jag använt ett guldigt hjärta, twine, en charm (finns många fler i butiken än i webshoppen) och en färdig stickerstext.

Jag önskar er en härlig söndag!

Inga kommentarer: