torsdag 19 juni 2014

Inspiration till sommartävling nr 5


Denna veckan föll valet på en rad från bingobrickan i sommartävling nr 5.
Tro det eller ej, men jag har aldrig utgått från en bingo rad tidigare och det var riktigt kul!
Så har ni inte provat ännu, gör det nu, jag kommer absolut att göra det flera gånger.


Min rad hade bling, mist, diecut och blått.
Och det passade ganska bra in på dessa fotografier som var näst på tur i foto högen.
Denna Lo skall sättas in i mitt Project Life album, och skall vara en del av ett vecko uppslag däri.

Mina blåa fyrkantiga bling stenar från Prima sitter i hörnen runt fotografierna.
Bakgrunden är mistad med 2 olika färger från Adriondack, Denim och Sailboat Blue.
Jag använde mig av 2 stencils från Tim Holtz och Prima när jag mistade mönstret.
Jag har också använt samma mist färger till att färga in titeln, Karusell. Bokstäverna kommer från Prima, Resist Alpha, och har jättefint mönster. På dessa är det text, men det finns ränder och andra grafiska mönster också att välja på.


Mina diecut som jag valde att använda sitter längs vänstra kanten. Det är marinblå cirklar i olika storlekar. Cirklar ger en bra kontrast mot ränder och rutor, som finns på bakgrunden och det tillsammans ger liv och rörelse åt sidan. En karusell åker ju också runt, runt, runt...

Sist men inte minst så har jag försökt använda mycket blått på min sida, vilket inte är så svårt för mig då det är min favorit färg :-)
Kanske var det just därför som jag valde just denna raden. De flesta detaljer på sidan kommer från mönstrade papper, jag har använt 4 st olika och klippt ut tags, pilar och remsor från dem. De 2 första kommer bägge från My minds eye, Cut and Paste samt Find your wings and fly. De övriga kommer från Echo Park, A boys life och Bo Bunny, Prairie Chic.


Har du inte testat någon av tävlingarna ännu, gör det nu, eller hoppa på en till!
Det var en lagom stor utmaning för att vara första gången.

Info om höstens kurser finns här!

Jag hoppas att ni alla får en mycket trevlig midsommar, med massor av sol och blommor i håret.


Happy Scrapping!

Therese






Inga kommentarer: