lördag 14 juni 2014

Hello you

Ofta när jag skapar mina art journals så vill jag att de ska handla om nått som händer just nu i mitt liv, lite som en påminnelse, eller så använder jag ett ordspråk som betyder nått särskilt för mig.


... denna sida syftar på att jag gett mig in i dejting-djungel igen... så nu får vi se hur det går. :)


Bakgrunden skapade jag genom att först stöppla grön akrylfärg över en fyrkantig mask från the Crafters Workshop, sen mistade jag lite med en turkos mist över sidan. Jag ville sprida ut misten lite, så jag tog en baby wipe och smetade ut den lite slarvigt.

För att skapa struktur på sidan så smetade jag texture paste över en prickig mask, och eftersom den turkos misten (från Dylusions) är vattenlöslig så färgade den texture pasten lätt turkos. Det bruna är akrylfärg som jag kladdat på en bit plastpåse och sen "stämplat" över sidan. Det är lite svårt att förutspå hur denna stämpling blir... men det är lite av charmen. :)


För att lyfta upp titeln så valde jag ut fyra spillbitar i rosa nyanser, och skar ut rektanglar av dem och blev lite grafisk uppe på allt kaoset i bakgrunden. :)

Sen la jag till lite rosa bling och doodling med en svart penna.


För att ljusa upp bakgrunden lite så duttade jag gesso över en prickig mask från the Crafters Workshop. Det är fint med cirklar. :)


Ha en härlig lördag! :)

Inga kommentarer: