måndag 26 maj 2014

Välkommen till Scrap-Perra tavla

God morgon!!! Hoppas att ni har haft en bra vecka och helg!!! Nu är det måndag och dags för en ny vecka. Denna vecka blir en kortvecka eftersom det är röd dag på torsdag och klämdag på fredag. Men vi jobbar på måndag till onsdag och misstänker att det mesta kommer att handla om Sommartävlingen. Vi ska även jobba på att få in förra veckan leverans i webshop och vi har även ny på väg, tror att den landar på torsdag.

Men annars så är det släpp av 6 deltävlingar på söndag så jag hoppas att ni spanar in dem då.

Idag tänkte jag bjuda på en tavla - Välkommen till Scrap-Perra. Den hänger just nu i butiken att beskådas. Jag har jobbat på en 30x30 cm tavla och byggt olika lager av struktur. Först limmade jag med hjälp av Mod Podge på ett silkespapper lite slarvigt så att man ser lite olika strukturer. Sen började jag med lite olika stenciler och liquitex produkter skapa lite olika mönster. Ni ser de små små cirklarna som har gått igenom en stencil med Natural Sand.
Ni ser nästan bättre på en närbild de små cirklarna. Sen har jag jobbat med Golden Fluid färgerna och valt olika turkosa varianter och lite grönt och penslat ut lite slarvigt och gärna lite omlott för att skapa djup.
Här ser ni ännu fler lager av färgerna. Sen har jag stämplat med lite olika stämplar och svart Archival Ink och även sprayat på lite guld färg från Heidi Swapps Color Shine. Jag ville även skapa lite mer struktur så jag tog Mod Podge genom en checker-stencil och väntade med spänning på att det skulle torka och tyckte det blev riktigt bra.
Bokstäverna är vanliga Thickers som jag lät vara som de var då de passade bra i färgerna, limmade bara fast dem lite extra då det är så mycket struktur på tavlan.
Runt kanterna och lite här och där har jag tagit några matchande färger av Gelatos och stryckit ut dem med fingrarna för att skapa ännu mer struktur.
Så på tavlan har jag använt Golden Fluid Acrylics, Mod Podge, Natural Sand från Liquitex, Archival ink, Color Shine mist och Gelatos... mycket mums!!! Ha en bra måndag och vecka.


Inga kommentarer: