torsdag 15 maj 2014

Project Life sida samt uppslag med embossing och Distress Paint



Vilken utmaning jag fick med denna veckas tema, färgkombinationen grå/ lila/ guld.
Jag har endast använt lila ett fåtal gånger och jag förstår egentligen inte varför, det är en av mina favorit färger. Vi får se till att ändra på det framöver…
Färgen lila fick alltså styra valet av projekt denna vecka. Efter mycket bläddrande bland fotografierna hittade jag dessa som verkade passa med alla 3 färgerna. De var ”reserverade” för ett PL uppslag, så det fick det bli.


Eftersom det hela handlar om hästar valde jag att göra några egna kort av ett mönstrat papper från Glitz serie Wild and free. Jag har använt både fram och baksidan till korten. De är sedan infärgade med Distress Ink för att smälta in bättre med övriga sidan.


Det lila kortet är vitt från början, sedan infärgat med Distress Paint och mycket vatten. Jag har använt färgerna Chipped sapphire, Seedless preserves och Stormy sky. Runt kanten har jag embossat med grovt pulver från Stampendous, Aged black embossing enamel. Jag klippte också ut olika former på fri hand från svart cardstock och embossade även dem. 1 hjärta fick lila glitter istället, det lösa glittret fäste jag med Multimedium från Studio. De små guld hjärtan som finns på PL sidan kommer från My minds eye, Enamel shapes.

På några av fotografierna som sitter i den mindre plastfickan har jag lagt dit polaroid ramar i Vellum från Studio Calico. Det förtydligar vad jag vill visa då fotografierna är tagna på långt avstånd.


På min Lo finns det en liten plast ask med hårstrån från smulan/hästen från just detta foto tillfället. Den sitter till vänster under fotografiet och är ett kul minne och ett smart sätt att bevara svår hanterliga material på sidan.

Nu finns det datum satta för Project Life kurserna i höst.
8 sept  Project Life – Grundkurs
24 sept Project Life – Vecko uppslag
Du hittar fler kursdatum för hösten här.

Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: