fredag 9 maj 2014

Project Life - Månadsvis

Idag tänkte jag visa lite hur jag använder Project Life för att dokumentera familjens händelser och aktiviteter.
Jag försökte mig på det traditionella upplägget under förra året, att göra det veckovis. Men eftersom jag pysslar med så pass mycket annat också, så kände jag mig mest stressad hela tiden för att jag inte hann med i den takt jag önskade...

Men i år har jag funnit ett sätt som fungerar jättebra. Jag kör månadsvis.

Jag använder mig, precis som i övriga pysslandet, av en ganska stilren linje.


Jag använder mig av många olika Becky Higgins kit och blandar ofta mellan olika på samma månadsuppslag. Men jag försöker att hålla mig till endast ett fåtal färger, så att varje månad har en röd tråd.


Samma gäller dekorationerna. Jag försöker hålla mig till en stil under varje enskild månad.
Här har jag använt mycket kork och kartong, med dekorationer från Studio Calico.






Jag tycker om att använda mig av olika texter. Och det gör mig ingenting att de är på engelska. Jag ser de mer som dekorationer egentligen, även om jag tycker om budskapet.
Här använder jag Simple Stories fina texter.



När det kommer till bokstavsstickers så blandar jag gärna olika storlekar och typsnitt, men vill håller mig till ofta till en bestämd färgskala per månad.




Hoppas Ni fått lite inspiration att använda PL på flera sätt.

Ha en underbar Fredag!


Inga kommentarer: