torsdag 8 maj 2014

PL inspirerad Lo med Alkohol Inks


Denna Lo skall sitta tillsammans med Projekt Life uppslaget jag visade förra veckan. Remsan som står på högkant under fotot på vänster sida är samma som den översta delen på min Projekt Life sida. Det är den delen som blev över… Så det är samma Alkohol Inks färger och ”dropp teknik” som jag använt.


På mitt cardstock som var vitt från början har jag lagt ett lager light modeling paste genom en stencil för att skapa spännande struktur för färgen att fastna i. När det torkat har jag mistat över med mister från Heidi Swapp. De skimmrar så fint.


Runt mina fotografier ligger lager på lager med vanliga PL kort. Den breda remsan längst ner är en del av ett Gelli Plate tryckt papper som blivit över. Uppe på/över det nedersta fotot finns en Photo Overlay från Becky Higgins med vit text. Den är målad med Alkohol Inks längs kanten, på baksidan. Liknande de Overlays som fanns med förra veckan.


De stämplade pilarna kommer från Technique Tuesday, blingstenarna från Prima. Brads från My minds eye, pilar från Studio Calico och vind snurra från American Craft.

Till hösten kommer nya kurser då vi jobbar med Overlays och Alkohol Inks både på en Lo och inom Projekt Life.
Vi kör igång i september.
Du hittar kommande datum här.

Happy Scrapping!

Therese










Inga kommentarer: