torsdag 29 maj 2014

Lo med mist och Dylusions Ink Spray Pad


Det är inte vanligt att jag gör en Lo helt utan Mönstrat papper, men här är faktiskt en sådan. Det finns några remsor tejp men annars så är det endast stämpel tryckta mönster på denna sida.

De flesta av oss har nog en mist eller två som står på hyllan därhemma vid det här laget... Att använda misterna med en Ink Spray Pad ger lite omväxling och nya möjligheter med material som redan finns.


Det går fort och är inte krångligt, men det kan vara svårt att sluta när man väl satt igång...

Under hösten kommer det en ny kurs där vi jobbar med dessa tekniker, Ink Spray Pad tillsammans med Mist. Men du har väl inte missat att det redan finns kursdatum för september med 6 helt nya kurser!


Jag utgick från ett vanligt vitt cardstock, av den släta varianten då stämpelmönstret kommer mer till sin rätt på en slät yta. Det vita är övermålat med en liten spray av mist på ett fuktigt papper som jag sedan strök slarvigt över cardstocket. Lite av der vita syns fortfarande igenom, det ger bra djup.


Sen har jag mistat tre olika färger av Dylusions Mist på min Ink Spray Pad också från Dylusions. Jag har använt mig av färgerna Vibrant Turquoise, London Blue och After Midnight. Tre färger är alldeles lagom att blanda. Sen har jag tryckt min Pad genom olika stencils och även stämplat med misten från min Pad. Att använda sig av en Ink Spray Pad gör att det blir en fin övergång från en färg till en annan, de liksom flyter i varandra, vilket det inte gör utan en Pad. Man får också upp lagom med färg på sin stämpel vilket ger ett fint och rent tryck.

Jag har dekorerat min Lo med bla knappar och vimplar från Bo Bunny, bling från Prima och blommor från Petaloo.

Lägg den fuktiga sidan i press under några stansar eller något annat tungt över natten så blir den platt och inte så bucklig.

Vill du komma och prova på så håll koll på kurserna under hösten. Du hittar alla nya kursdatum för september här.


Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: