tisdag 13 maj 2014

Lila och guld - nu är det vår!

Denna vecka kör vi temavecka i bloggen. Alla DT-medlemmar har fått denna bild att inspireras av:


Jag gillar verkligen kombinationen lila och guld! Lila är en svår färg som jag alltför sällan använder. Men när jag kom över dessa läckra papper från K-Design så blev det enkelt att få till en layout!


Jag började med att grunda cardstocket med mist i både lila och guld.
Sen använde jag en stencil och svart distressdyna och gjorde prickmönstret, samt en annan stencil ihop med lila Distressdyna för att göra harlekin-mönstret.
Till harlekin-mönstret har jag använt en stencil som inte finns längre hos Scrap-Perra. Men han har en av ett annat märke, nämligen Tim Holtz! Du hittar den HÄR!


Härligt guldglänsande stjärnor och blommor som jag sprayat med guldspray blev perfekta dekorationer!
Blommorna kommer från Prima och heter Something Blue Flower.
I mitten på blommorna sitter stora, fina rhinestones från Prima.


I mina gömmor hittade jag en liten "guld"-nyckel. Jag vet inte i vilket lås den passar,
men jag märkte hur bra den passade här på min layout! ;-)


Hoppas ni inspireras av vår bild den här veckan! 
Kika in resten av veckan också för att se alla möjliga olika alster i lila och guld!





Inga kommentarer: