lördag 10 maj 2014

Fluffy

Idag är en stor dag för mig, en dag som jag har väntat på sedan i december... väntat på, och tränat inför i massor. Jag ska springa Tough Viking - en hinderbana på 7 km idag. Så hålla alla tummar och tår ni har för mig. :)


Och då i kontrast till det tuffa och hårda... så tänkte jag visa er en jättesöt Art Journal sida. :)


I botten är det (som vanligt) en mop up page... känns ibland som att jag har fler sådana än färdiga sidor... :)

Jag har lekt med akrylfärg från Deco art - målat med fingrarna, och sen stämplat med Lumiere metalic acrylic och en tom toapappersrulle. Löven som ni skymtar är gjorda med en mask från The Crafters Workshop och Liquitex Glass Bead gel. Det finns även prickar från en äldre TCWmask i olika härliga färger, och lite nedskitning i mörk mörkt blått - som får resten av färgerna att poppa! :)


Titel är från ett citat ur filmen "Despicable me" (Dumma mig). En söt liten tjej blir helt kär i en fluffig enhörning i ett stånd på ett tivoli. Underbart! :)

På de stora svarta bokstäverna har jag duttat med Faber Castell Big Bursh Pen  i vitt. Den vita täcker riktigt bra på svart underlag.


Det är många härliga lager av olika medier på denna sida. Kanske lite rörigt, men genom att täcka den med den tecknade bilden och stora bokstäver så blir det en läcker kontrast. :)

 Ha en bra dag! (... och kom ihåg att hålla tummarna... )

Skickar iväg en lite Grattiskram till MiaKL också - Kram! :)


Inga kommentarer: