lördag 17 maj 2014

A trail of glitter

Hej! :)

När jag först såg den här bilden så tänkte jag: - Wow! Vilken inspiration! :) ... men oj, så svårt på samma gång... lila och guld?! Helt seriöst, hur ska jag göra med detta?!


Jag skapar sällan med lila, något jag verkar dela med väldigt många inom denna hobby. Lila är fint, men av någon anledning så kommer det sällan med på våra alster.

Speglarna i dörren inspirerade mig till att skapa med fyrkanter, så jag började med att ta fram en TCW mask med fyrkanter på och sen smetade jag modeling paste över den. Medan detta torkade så plockade jag ihop de lila och guldiga medium som jag hade i mitt scrapförråd... inte så mycket, men ändå fullt tillräckligt. :)


Först droppade jag ut lila akrylfärg från Deco art på några ställen på sidan, sen mistade jag rätt så mkt vatten över alltihopa och lät färgen rinna lite. Innan vattnet torkat upp helt så skvätte jag med stigarröret till en lila Dylusions mist, så att det rann ut lite grann på några ställen och det blev skvättdroppar på några ställen. Detta skapar en riktigt cool effekt, måste jag säga. :)

När allt var torrt så skvätte jag med en guldig Heidi Swapp mist också. Sen blandade jag lila glitter med 3D accent från Ranger och drog ut över sidan med en spatel.


Citatet hittade jag på Instagram, och det något jag lever efter... att hon som sprider glädje omkring sig kommer alltid ge ifrån sig energi till de omkring henne. Den tjejen vill jag vara. :)

För att skita ner lite så stämplade jag med en cirkel/bubbel-stämpel i grått, och även kladdade med svart akrylfärg över en annan streckig TCW mask.

Doddlade även lite hjärtan för att jag kände för det. :)


Ha en bra dag!

Inga kommentarer: