torsdag 10 april 2014

Projekt Life och Gelli Plate?


Projekt life och Gelli Plate, funkar det? Javisst, det passar perfekt!

När man väl börjat trycka upp papper, och det blir ju fort några stycken, så får man delar av dessa papper över. De är lagom i storlek till PL kort och tillhörande dekorationer. De senaste 2 torsdagarna har jag visat Gelli Plate tryckta papper använda till Lo´s. Idag är mitt tryck gjort med rosa/turkosa akrylfärger.


Totalt har jag fått 3 Lo´s och kort till 2 PL uppslag av denna enda omgång av rosa/turkos färg. Jag tänkte visa 1 av dessa Lo´s med rosa/turkos färg om 2 veckor, den 17:e, nästa vecka har vi tema vecka och då blir det något helt annat. 


Förutom mina Gelli Plate tryckta kort så har jag använt mig av kort från My minds eye, All things chalk. De svarta stickers bokstäverna kommer från Tim Holtz. Jag har dekorerat med bla brads från Prima, Optimist och MME, Chalk studio. Flair buttons från Amy Tangerine, tags från MME, chalk studio och polaroid ram från Studio Calico. Från Studio Calico kommer också det grå hjärtat och mini kameran som från början var grå men som jag nu målat om i mörkt rosa. Till det använde jag samma akrylfärg som jag gjort trycket med.

 

På flera ställen har jag placerat ut pilar med olika ord. Det är stämplade pilar, stämplade med clearstamps från Technipue Tuesday, Explore Arrows. Dom är så användbara, jag har fastnat helt för dem.

Till denna vecka hade jag många foton och valde därför att sätta in en extra plastficka mitt i.

Extra plastficka
Extra plastficka
     
 
Längre fram i vår kommer det att starta upp nya kurser inom Projekt Life, både för nybörjare och några mer avancerade projekt.

Hör av dig om du är intresserad!
Du hittar kursbeskrivningarna här.

Happy Scrapping!


Therese







Inga kommentarer: