torsdag 24 april 2014

Lo i många lager på Gelli Plate tryckt bakgrund


På denna Lo har jag använt samma tryckta papper som på Project Life uppslaget som jag visade 10/4.
Här har jag den som bakgrund och jag passade också på att trycka mönster och färg på några die och canvas figurer när jag ändå höll på. Det är grenen med fågeln på som är en Tim Holtz die från Sizzix. Färgen som läggs på Gelli Plate plattan räcker till många omgångar om man sprutar över lite vatten mellan trycken. Det gör att färgen inte torkar så fort.


Allra sist rullade jag ett snöre i färgresterna. Jag använde mig av ett helt vanligt brunt snöre och jag färgade faktiskt in några meter då jag inte visste hur långa bitar jag skulle behöva på projekten. För mig kändes det som pricken över i att kunna dekorera med snöre i exakt rätt färgkombinationer.


Mina lager har jag byggt upp med Tissue Paper från Tim Holtz, mönsterpapper, ost duk och canvas rug som också färgats in med restfärgen på Gelli Platen. Doili från Bo bunny samt blommor från Prima och Petaloo. Den vita strukturen på bakgrunden är Light modelingpaste ditlagt på fri hand med spatel och sedan stämplad i.


Blingstenarna på fjärilarna är från Prima, jag använder ofta deras fyrkantiga varianter. Brads kommer från My minds eye och Basic Grey, RSVP. Flair button med kamera kommer från American Craft, Dear Lizzy.


På ost duken och de dekorationer som ligger intill har jag mistat med färg som jag blandat till själv av Lumiere färger. Jag gör ofta egna mister av dem och använder, det funkar jättebra. Var försiktig om ni inte gör slut på all färg ni blandat till så det inte ligger kvar i röret på flaskan. Skölj gärna själva pumpen med varmt vatten så blir den ren.


Vill ni utmana er själva med färger och struktur så kanske dessa kurser är något för er:
Lo med Ost Duk
Mixed media 1 – Mister
Mixed Media 2 - Akrylfärg
Mixed Media 14 – Lumiere färg

Du hittar kursbeskrivningarna här.

Happy Scrapping!

Therese







Inga kommentarer: