måndag 7 april 2014

Lek med Distress Paint...

Måndag igen och dags för mig att blogga. Men först vill jag säga tack till Linköpingsgängen som anordnade träffen, alla kunder som kom och handlade och pratade och även alla kunder "utifrån"...Vi hade det väldigt mysigt.

Denna vecka är det en lugn vecka (tror vi), vi ska fylla på lite saker, förbereda för en DT träff som vi har i helgen och i övrigt bara "städa" i webshop mm.

Åsa har nybörjarkurs i COPIC i helgen så är ni sugna så kontakta Åsa direkt.

Idag tänkte jag visa en art journalsida där jag har jobbat med Distress Paint. Den här gången tog jag kort under processen så ni får stå ut med massor av bilder. Jag har jobbat i min art journal av Dyan. Jag hade tidigare grundat ett uppslag med gesso och då jag inte hade någon aning om vad jag skulle så var det en bra början. Jag började med att kladda ut distress paint lite hipp som happ, ni ser vilka färger jag har använt. Jag har bara använt dutten på själva burken, inga penslar.
Sen tog jag en stencil, denna är från Stencilsgirls och några andra färger på distress paint. Det man får tänka på är att distress painten är väldigt lättflytande så om du "duttar" på stencilen så blöder den gärna under stencilen. Men när jag drog istället så var det inte lika mycket som blöd ner under. Annars brukar jag dutta färg på en bit bakplåtspapper, och med en sminkkudde dutta på stencilen men jag hade inte mina med mig så jag fick testa.
 Sen när det hade torkat så tog jag matchande Crafters Acrylic färger, duttade ut dem lite här och där och tog en pappersbit och drog ut färgen, har man ett kreditkort (gammal så klart!) så kan man använda det.
Sen gick jag ut på Pinterest och hittade inspiration till att rita en tjej, det gjorde jag med min signo-penna. Dock märker jag att den "blöder" när man har på lite akrylfärg efteråt så nästa gång ska jag jobba med min sharpie istället. Sen tog jag fram mina archinval ink, lite stämplar ex roller stämplar från Crate paper och så testade jag den nya stämplarna som Nathalie Kalbach har designat. En liten titel med hjälp av bokstäver och ord från Echo Parks Summer Bliss bokstavsark.
Här ser ni den färdiga sidan - jag är jättenöjd, framför allt så jag inte hade nåååågon ide och eg hade begränsade resurser med mig.


Ha en bra måndag och vecka!!!

Inga kommentarer: