söndag 16 mars 2014

Mitt bidrag i temaveckan..

Ja, då var ännu en temavecka till ända. Visst är det ganska fantastiskt att samma tre papper kan se så olika ut. Och ändå passa så perfekt till alla olika stilar?

Här är min layout:
Det fina pappret med alla vimplar, SeeSaw, påminde om kalas, så jag letade fram bilderna på de två tårtorna jag gjorde till Biancas 7årskalas i höstas. Att det blev två tårtor var för att jag ville prova först, innan det var dags för barnkalaset. Det är ju DÅ det ska funka och gästerna ska bli lite avis, eller hur?  Som synes var det ju tur att jag gjorde så, för den andra gången blev det mycket bättre.
Iallafall. Vimpelpappret skar jag till i tre paneler, som jag ritat en (sydd) kant på med de underbara pennorna från Becky Higgings/American Craft.



Det papper som ligger närmst fotona, Kick ball, skar jag långt ner och lät den passande kanten sitta kvar på. Jag har även en doily under fotona där.. Lite bling, förstås. Blomman har jag satt fast i pappret med en stor öljett.  Jag la ner en hel del på titeln, som jag skrev ut tunna, tunna konturer på ett papper, som jag sedan bokstav för bokstav fyllde med embossingpenna och WOW embossingpulver. Jag smälte pulvret en bokstav i taget och fyllde på där det behövdes och värmde sedan lite till.. :)  Sist la jag på den blå highlightern.. Det glittrar bra mycket mer om texten än jag får med på bild... 


Jag hoppas ni har funnit veckan inspirerande! 
Och jag hoppas att ni hittar in till vårt forum, för där kan ni ta del av månadens utmaning! 

Ha en härlig söndag! 

Inga kommentarer: