torsdag 13 mars 2014

LO med papper från American Craft

Här är mitt bidrag till denna veckas tema, mönstrade papper från American Craft i serien Daydreamer.


När jag fick papperna i min hand fick jag lite beslutsångest, det gick att inspireras till att scrappa i 2 olika färginriktningar. Blått eller rosa!? Blått ligger mig närmare om hjärtat så jag började med det. Som tur var räckte dessa 3 papper även till en rosa variant som jag kommer att visa här i bloggen nästa torsdag.
För att göra min bakgrund, som är ett mönstrat papper, lite lugnare målade jag några lager med Gesso över vissa delar för att tona ner dem. Och för att göra den lite mer spännande att titta på stämplade jag dit lite mer blå färg med stämplar från Bo Bunny och Archival Ink dynor. Jag använde färgerna Cobalt och Cornflower Blue.


För att skapa lite djup på sidan stämplade jag dit text med en stämpel från Urban Stamps, till det använde jag också Archival Ink dyna i färgen Watering Can.


Uppepå detta finns ett lager med en blandning av mist, multimedium från Studio och Iridescent Medium från Liquitex. Jag har lagt det genom en stencil från Prima.


Fotot har 3 ramar och dekorations pilarna kommer från Studio Calico, Die Cut Plastic shapes. Det är transparenta pilar i olika färger, här har jag använt de svarta. Mina bokstäver i titeln kommer från American Craft, Amy Tangerine. Och de brads som jag dekorerat med kommer från Simple Stories samt Basic Grey. Jag valde runda former på dekorationerna för jag ville lyfta fram planeterna som finns bakom min son på fotot. Samtidigt fanns det mycket störande objekt på detta foto, i form av alla människor bakom honom. Jag löste en del av problemet genom att lägga dit en polaroid ram i svart. Då blev det mer fokus direkt på honom och de människor som fanns närmast honom blev helt enkelt övertäckta av ramen.



På kursen Dekorera 3 Lo jobbar vi bla med att hitta bra lösningar på problem med foton av detta slaget. Känner du igen dig? Kom med, så hjälps vi åt tillsammans på kursen!
Du hittar kursbeskrivningar här.

Kom gärna förbi och säg hej eller ställ frågor om du skall på Scrap and Pearl eventet i Annexet under helgen. Jag kommer att ha 2 workshops under lördagen samt 1 på söndagen och demos i Scrap-Perras butik bägge dagarna. Så det blir lätt att hitta till mig :-)


Happy Scrapping!

Therese








Inga kommentarer: