torsdag 6 mars 2014

LO med Mica Fragments och svart Gesso


Jag gillar ”flames” och använder mig ofta av det mönstret då jag scrappar manliga foton. Min son kör gokart och jag har en hel del foton som är bilrelaterade. Så flames och däckspår i olika former dyker upp regelbundet på mina sidor.


Här har jag grundat med svarta stämpelmotiv från Tim Holtz på vitt cardstock. Sedan lagt ett lager svart gesso genom den stora 12x12 stencilen med flames från TCW. Innan gesson torkat har jag sprinklat den med Stickles fine dry glitter i färgerna rött och guld. Bara ett tunt lager, nästan så att man bara anar det när man rör på sidan. Innan gesson torkat fungerar den lika bra som ett lim att fästa i.
Uppepå detta finns ytterligare ett lager med Liquitex Black Lava. Det ligger mycket tunt i en horisontell linje under fotot. Jag har använt en 12x12 stencil från TCW med chevron mönster till detta. Använder man lagom stor yta så ser det ut som bromsspår från bildäck.


Ovanpå bromsspåret i underkanten på sidan har jag embossat dit Mica Fragments i färgerna guld, tarnished och bronzed.
Jag har använt 4 olika embossing pulver, guld, svart, pewter och silver. Dessa blandar jag med Mica Fragments flagorna och smälter underifrån utan lim eller embossing dyna.

Fotot har fått 3 ramar, och pilen som sitter under metall dekorationerna är en chipboard pil som också embossats för att matcha resten av sidan. De fyrkantiga blingstenarna i svart kommer från Prima.


Vill du också embossa och använda Mica Fragments på olika sätt så kommer dessa nya kurser att starta upp i maj. Det kommer att vara 4 olika fristående kurser och de heter Mixed Media 20-23.
På kursen Mixed Media 8 jobbar vi med svart Gesso och glitter. Du hittar all kursinfo här.

Happy Scrapping!

Therese




2 kommentarer:

LisaVeronica sa...

cool! :)

Therese sa...

Tack, det är lätt att scrappa coolt när man har en cool kille på fotot. Men jag är ju lite partisk i detta fallet...