söndag 9 mars 2014

Älskade ungar!

Här är tre av mina barn. Det var så fint väder den där kvällen i juli så jag ville ner till hamnen i Färjestaden och ta lite bilder. Jag gillar effekten av att ha Ölandsbron i bakgrunden... Det blåste en hel del, så vi stod inte så länge där längst ute på piren.


Jag lyfte upp lite av färgerna i fotot och bröt lugnet med ett lite rörigare papper. Alla papper kommer från Basic Greys serie RSVP. Som vanligt har jag blandat "framsidor" och "baksidor" som passar in.. Alfabetet kommer från ett paket med flera färger som passar ihop även om de är i olika färger, så är de i samma ton. Även texten under fotot är från samma paket. (Hittar inte detta i shoppen nu, men HÄR är ett liknande, från samma tillverkare.)

Blommor är ju inte riktig min grej, men här tyckte jag att jag ville ha lite. Något.  Här är en del av clustret under fotot. Enameldots, blommor från Prima, trädecos från Studio Calico. (Även fågeln ovanför fotot. Några såkallade "flairs". Jag stansade ut med en cirkelstans ur spillpapper från serien och täckte med en epoxydot, en självhäftande (i detta fallet) cirkel. Ger en cool 3D-effekt. Dessa finns i flera olika former.

Nu hoppas jag ni har haft en härlig helg och att ni har en fin söndag framför er! 


Inga kommentarer: